Jak_w_Excelu_napisac_tekst_w_komorce_jeden_pod_drugim

Jak w Excelu napisać tekst w komórce jeden pod drugim

Czasem potrzebujemy w Excelu umieścić tekst w jednej komórce, ale tak, aby był napisany w dwóch lub więcej liniach. Przyczyny mogą być różne, ale najczęściej występująca to ta, gdy mamy po prostu długi tekst do wpisania, a komórki nie możemy lub nie chcemy rozszerzać. Po co nam ogromnie szeroka kolumna, skoro możemy mieć ją węższą, a tekst w niej napisać po prostu w dwóch linijkach.

Oto dwa sposoby, jak rozdzielić tekst w Excelu, czyli napisać tekst jeden wiersz pod drugim w jednej komórce.

Pierwszy stosujemy na etapie wpisywania tekstu do komórki. Jeśli chcesz, pobierz plik źródłowy dołączony do tego artykułu (link po prawej stronie) i podążaj za instrukcjami krok po kroku. Możesz także otworzyć pusty skoroszyt i wykonać polecenia.

Zaczynamy od kliknięcia na komórce (A2 w dołączonym pliku na arkuszu „Sposób 1”) i wpisania „3,2 km stylem dowolnym

1-napisac-tekst-w-dwoch-linijkach-excel

Uwaga! Po wpisaniu tekstu nie wciskaj Enter. To będzie nasza pierwsza linia w tej komórce, dlatego wciskamy kombinację Alt+Enter. W ten sposób pozostaniemy cały czas w tej samej komórce, a kursor przeniesie się do nowej linijki:

2-excel-tekst-jeden-pod-drugim

Następnie wpisujemy ciąg dalszy: „10 km stylem klasycznym”:

3-jak-w-excelu-dwie-linie-w-jednej-komorce

I ponownie wciskamy Alt+Enter, aby przejść do trzeciej linijki. Wpisujemy kolejny bieg: „Sprint stylem dowolnym”. I możemy tak w nieskończoność, ale my poprzestaniemy na tym. Na koniec wciskamy Enter i mamy taki rezultat:

4-jak-w-excelu-pisac-tekst-jeden-pod-drugim

Jak widzisz pisaliśmy na bieżąco w komórce, umieszczając kolejne linijki tekstu jedna pod drugą za pomocą kombinacji klawiszy Alt+Enter.

Drugi sposób stosujemy wtedy, gdy mamy już tekst w komórce, ale np. jest on za długi i wolelibyśmy, aby był on napisany w kilki liniach, zmiast jednej długiej. Przykład takiej sytuacji jest w dołączonym pliku na drugim arkuszu o nazwie „Sposób 2”. Mamy tu tekst w komórce A2, który znacząco wystaje poza szerokość kolumny:

5-excel-tekst-pod-soba

Zaznaczamy komórkę z tym tekstem (A2) i klikamy na niej prawym przyciskiem, aby wyświetlić menu podręczne. Wchodzimy do pozycji Formatuj komórki:

6-excel-kilka-linijek-w-jednej-komorce

Wyświetli się okno dialogowe Formatowanie komórek. Kilkamy na zakładkę Wyrównanie, następnie zaznaczamy pole przy opcji Zawijaj tekst. Klikamy OK.

7-jak-w-excelu-napisac-tekst-jeden-pod-drugim

Excel automatycznie „przerobił ten tekst” na kilka linijek tak, aby dostosować go do szerokości kolumny.

8-excel-tekst-w-jednej-komorce-pod-drugim

Którą sposób najlepiej stosować? Ja osobiście preferuję ich połączenie. Czyli korzystam ze sposobu drugiego, ponieważ jest szybszy (nie muszą wpisywać co chwila Alt+Enter), a potem sprawdzam, czy tekst w komórce został podzielony na linijki tak jak chcę i ewentualnie wstawiam kursor i wciskam Alt+Enter w miejscach, gdzie preferuję przenieść tekst do nowej linijki.